Låt Nattis vara som det är

Idag har vi ett Nattis som är öppet när vi föräldrar har behovet.

Men inom en snar framtid slits tryggheten och stabiliteten bort från oss.

Maria Johansson (C) på BarnOchUtbildningsnämnden har beslutat att effektivisera Nattis. Därav vill man bara ha Nattis öppet vardagar och varannan helg. Detta kommer att skapa otroligt stora problem och tar inte bara bort våran trygghet att vi har omsorg för våra barn utan även barnens trygghet att vara på en trygg plats när föräldrarna jobbar. Vart ska våra barn som har behov av Nattis vara de helger man valt att ha Nattis stängt, eller under 4 veckor av sommaren och röda dagar samt högtider ?

Många tänker nog som jag , låt Nattis vara precis som det är !

Vi är många föräldrar och barn som har fått en obeskrivlig relation och trygghet till Nattis , varför vill man då plocka bort den från oss? För vems bästa?

Jacqueline wennersten    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Jacqueline wennersten överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.