LÅT MAHDI STANNA I SVERIGE! #latmahdistanna

Mahdi_på_Kolmården3.jpg

Mahdi har bott i Sverige i 2 år. Han går på gymnasiet och har läst svenska sedan han kom till Sverige och tar skolan på stort allvar. Hans önskan är att få gå klart gymnasiet och därefter vill han jobba inom vård och omsorg. Hans dröm är att så småningom kunna utbilda sig till polis. Mahdi är med i två sportföreningar, en fotbollsförening och en thaiboxningsklubb där han bidrar med mycket kunskap inom både sporten och laganda. Med hans talang och engagemang skulle han ha goda chanser att gå långt och kunna ställa upp i SM i thaiboxning nästa år. Han har under tiden i Sverige fått många vänner och har ett stort nätverk här som bryr sig om honom och vill hans bästa. Mahdi är en mycket snäll kille med ett stort hjärta som bryr sig mycket om de han har i sin omgivning. Han är ödmjuk, omtänksam, hjälpsam och har alltid humöret uppe när han är runt andra människor. Han är en driven kille som hela tiden vill framåt. Han har en önskan om att få börja arbeta vid sidan om sina studier och har redan blivit erbjuden jobb.

Mahdi flydde från Afghanistan efter att ha blivit hotad till livet och flydde till Sverige i hopp ett liv i trygghet. Nu riskerar han att bli tillbakaskickad till Afghanistan. Istället för att ta studenten och kunna uppfylla sin dröm om ett liv här i Sverige riskerar han ett liv i otrygghet och fattigdom på gatan i Afghanistan som är ett av dom fattigaste länderna i världen. Amnesty International vädjar till länder att inte utvisa flyktingar till just Afghanistan i dagsläget då det är för osäkert och UD avråder människor från att resa till Afghanistan. Det är ett land i krig, där bomber och våld är vardag. I Sverige har Mahdi byggt upp ett nätverk med många vänner som bryr sig om honom, han är en del av det svenska samhället och känner en trygghet och hopp om en framtid här. I Afghanistan har han ingenting.

Hjälp oss att hjälpa vår goda vän. Mahdi skulle kunna få ett bra och värdigt liv här i Sverige. Han förtjänar att få stanna kvar, leva ett liv i trygghet och utbilda sig vidare till polis. Låt honom förverkliga den drömmen! Skriv på och dela detta inlägg, TACK!