LÅT JONI STANNA!!!

Joni Togonitze.

Han flydde med sin mor & lillasyster från Georgien 2013 pågrund av att mannen som hans mor var gift med slog både hon och Joni, i hoppet om att kunna ge sina barn en bättre framtid så sökte dom asyl i Sverige men fick avslag och hans mamma kände att hon har inget annat val än att lämna honom på migrationsverkets trappa och tagit hans lillasyster och dragit därifrån, det var sista gången han hörde något från sin mamma. Eftersom han inte kom som ensamkommande men blev ensamkommande när hans mamma försvann så hamnade han någonstans i mitten, vi överklagade utvisningen och fick avslag och nu har vi överklagat igen till högsta domstolen och väntar på svar men de ser mörkt ut säger våran advokat.

Han har bott hos oss sedan sommaren 2014 och han är en helt underbar pojke, mycket energi och beslutsam, han går nu i nionde klass och längtar till gymnasiet att kunna få bli det han vill. Han har betyg i alla ämnen vilket är ovanligt för familjehemsbarn. Han älskar sport och varit aktiv i kampsporten Brasiljansk jujutsu och nu är han även aktiv i fotboll. Stenungsunds kampsportakademi skickade med ett brev till migrationsverket men det gjorde ingen nytta.

Han pratar flytande svenska och har förträngt allt som har med Georgien att göra, han ska bli utvisad till ett barnhem och då är hans framtid lika med dömd, det kostar pengar att gå i skolan och det är något han inte kommer kunna ha tillgång till detta. SVERIGE KAN INTE GÖRA SÅHÄR!!!

Detta är våran sista chans!!!!694F4BBB-9AAF-4155-9491-019B220327D1.jpeg803C8914-491A-4AA1-B455-57EE5AC1FD17.jpeg