Låt föreningslivet på Bäckäng blomstra

Under coronapandemin har vi alla tagit skada, men speciellt vi skolungdomar. Efter många månader av distansundervisning är vi äntligen tillbaka Borås bästa gymnasieskola: Bäckängsgymnasiet. Trots detta är inte allt riktigt som vanligt: vårt föreningsliv på Bäckäng får i princip inte existera.

Bäckäng präglas av ett starkt föreningsliv som bidrar enormt till våran gymnasietid. Det trivselarbete våra föreningar utför är något som utmärker Bäckäng som skola. Men pågrund av coronapandenmin får inte våra föreningar utrymme för att se till att vår gymnasietid blir till det bättre. Skolledningen har satt stopp för all typ av föreningsaktivitet men också på så sätt hela deras arbete som förening.

Vi vill att skolledningen tar elevföreningarnas arbete på allvar genom att göra sitt bästa för att inte begränsa vår föreningsverksamhet. Utan föreningarna är Bäckäng bara kunskap, ingen kärlek eller kultur. Vill du att din tid på Bäckäng förgylls av våra föreningars underbara arbete? Och verkligen får känna på den underbara Bäckängs andan? Hjälp oss då att förverkliga detta genom att skriva under denna namninsamling.

Med vänliga hälsningar Bäckängs föreningsliv

Genom att underteckna godkänner jag att Moa Karlstedt lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.