Låt Eskilsby skola och förskola finnas kvar

Utifrån nuvarande ekonomiska förutsättningar anser förvaltningen för skola och kultur i Härryda kommun att skolverksamheten i Eskilsby ska läggas ner.

Vi vill att alla barn som söker till Eskilsby förskola och skola ska få en plats. Vi vill också att lokalerna anpassas så att eleverna kan gå på Eskilsby skola till årskurs 3. I en liten verksamhet skapas möjligheter för en trygg och stressfri lärmiljö där både gruppens och individens behov kan stå i fokus. I Eskilsby skola och förskola får våra barn gemenskap med barn i sitt närområde, i olika åldrar. De har också tillgång till verksamhet av god kvalitet, fantastiska pedagoger och en unik utemiljö med närhet till natur. Det vill vi att Eskilsbys barn ska få även i framtiden!

IMG_5718_2.jpg

Johanna Alfredsson    Kontakta namninsamlingens skapare