Låt Amy få komma tillbaka till sin familj!

Amy har bott i samma familjehem sedan hon var fyra månader gammal. Nu är hon 3,5 år. Noomi Lindberg är den mamma hon känner till och är hennes stora trygghet i livet. Socialtjänsten har nyligen flyttat Amy till ett nytt familjehem pga en boendetvist som rör Noomis andra barn. Vi som känner Noomi och Amy vet att Noomi har ett fungerande hem där Amy trivs och är trygg. När socialtjänsten bestämde att Amy skulle flytta så har de inte utgått från barnperspektivet som finns formulerat i FN:s barnkonvention. De har inte heller tagit hänsyn till Amys starka anknytning till Noomi. Låt Amy få komma tillbaka till Noomi!

*Amy heter egentligen någonting annat.

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.