Låt Denis 6 år stanna i Sverige

Skriv under namninsamlingen https://www.skrivunder.com/stoppa_utvisningen_av_foraldralosa_denis_6_ar?a=2&uv=10832384 istället för Denis den har snart 26 000 namnunderskrifter!

Ikväll läste jag om Denis 6 år som precis förlorat sin mamma & nu ska utvisas till Ukraina där han inte har någon som tar hand om honom. Han kommer att placeras på barnhem.

Läs texten av Mattias Knutson mattias.knutson@expressen.se nedan & skriv under. Tillsammans kan vi visa att vi inte accepterar att Sverige behandlar barn på det här sättet & bryter mot FN:s barnkonvention, att skilja Denis från de enda vuxna han har i livet, sina morföräldrar fö att utvisa honom till ett barnhem i Ukraina är så lång ifrån att beakta Barnets bästa vi kan komma.

Text kopierad från Expressen.

Denis fyllde sex år i april – drygt en månad efter att hans mamma hittades död i en lägenhet i Södertälje.

Den biologiska pappan har sagt upp vårdnaden, vilket gör pojken föräldralös.

Nu har Migrationsverket bestämt att Denis ska utvisas till Ukraina, där han inte känner någon och förmodligen kommer hamna på barnhem. Läs hela artikeln här https://www.expressen.se/nyheter/mamman-dog-nu-ska-sexarige-denis-utvisas/

Vi kan inte se på & låta Denis utvisas! Skriv under & visa att vi står med honom.

Insamlingen kommer att överlämnas till Migrationsverket.