Låt Boman stanna!

Vår vän Boman Ali, 19, har fått besked av att utvisas till Kabul. Han kom till Sverige 2015 och pratar flytande svenska. Han går byggprogrammet på gymnasiet och söker jobb samtidigt. Boman har blivit utpekad som nästa dödsoffer av en extremistgrupp i Afghanistan då han inte är muslim. Han har inte heller någon familj i Afghanistan då de bor i Pakistan, och han kan inte heller flytta dit eftersom risken finns att extremisterna då ger sig på dem.

"Vi har känt honom i ungefär ett och ett halvt år, och vi ser honom som en av våra bästa vänner. Han förtjänar att stanna kvar här i Sverige, eftersom han berört alla i sin omgivning och visat vilken bra människa han är." - Anna Hosokai, Wilda Karefjord, Julia Axberg

20190424_180612.png

Skriv på för att rädda ett värdefullt liv! / Tilda Israelsson, Anna Hosokai, Julia Axberg, Wilda Karefjord, Denice Cifuentes, Wilma Söderhäll, Tuva Fredin

Genom att underteckna godkänner jag att Tilda Israelsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.