Låt Angelina och Bella stanna i Sverige

6D745F04-45A8-4015-9F97-4C29BC2EFFFC.jpeg
757290EC-12DD-41AA-8673-5B02FA556587.jpeg
D58A829B-BC2F-4824-8333-92026B4A84F4.jpegFamiljen Nabieva riskerar utvisning. De har bett mig om hjälp att göra en namninsamling. Angelina går i min dotters klass.

Angelina och hennes mamma Bella har fått avslag på sin asylansökan och tvingas lämna Sverige innan jul. Angelina är född i Sverige och är uppvuxen i det svenska samhället. Hon har inga anhöriga i Ryssland och ingen förankring till Ryssland förutom sin mamma som är rysk medborgare. Bella har angett skyddsskäl för sin ansökan. Migrationsverket anser att de inte är tillräckliga. Familjen har även påtalat stark anknytning till Georgy, Bellas sambo och Angelinas pappa. Men migrationsverkets regler är de skall ansöka utanför Sverige om anknytning. De har även tagit upp att familjen vistats i Sverige i mer än 11år. Detta är inget som migrationsverket heller anser är tillräckligt för att stanna.

Familjen försöker att få all hjälp de kan få!

Skriv under om ni vill att Angelina och Bella skall få stanna i Sverige!

Alexandra Lanthen    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Alexandra Lanthen överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.