Låt äldre besöka sina nära på äldreboendena!

Besöksförbudet på äldreboenden har förlängts till att gälla september ut. Besöksförbudet infördes i april. Under ungefär ett halvår kommer alltså boende på äldreboenden att ha varit förbjudna att ta emot ett enda besök av sina nära och kära. Inte sina barn, inte sina barnbarn, inte sina fruar och män.

Personer som är gifta/motsvarande med någon som bor på äldreboende, är oftast själva också äldre – de lever isolerat på grund av pandemin och utgör alltså ingen smittrisk, men får ändå inte besöka äldreboendena.

Av humanitära skäl kräver vi att de som bor på äldreboenden tillåts ta emot besök av sina partners! Av humanitära skäl kräver vi att personer som har sina partners på äldreboenden  tillåts att besöka dem!

Petra Andersson samt Sven Forslings vänner    Kontakta namninsamlingens skapare