Kulturskolan ska vara hel.

Linköpings kommunpolitiker har fattat ett beslut att vidga privatiseringsarbetet och att testa att konkurrensutsätta kulturen i Linköping. Det innebär att det är Kulturskolan som drabbas då Kultur- och fritidsnämnden, på uppdrag av kommunfullmäktige beslutat att flytta över Kulturskolans verksamhet för dans och teater till en privat aktör, Folkuniversitetet i Linköping. Detta får inte hända. En otroligt bra och väl fungerande helhet och gemensam kulturverksamhet splittras! Alla ni som stöder. Skriv under namninsamlingen. Vi som startat detta opinionsarbete vill ha ett så starkt och brett stöd som möjligt för att Kulturskolan ska få fortsätta att bedriva den fantastiska verksamhet de gjort i många år. Nu måste vi protestera. Det är rent fruktansvärt att någon kan tycka att det är "nyttigt" att splittra en Kulturskola! HELA KULTUREN NU!

Genom att skriva under godkänner jag att Norea Appleby överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.