Karlstad MX Framtid...

Nu får det vara nog…

Vad är det som händer inom vår klubb och vårt fina område Hynboholm?

Jag blev medlem i Karlstad MX för ca 5 år sedan och är en mycket nöjd medlem, givetvis finns alltid saker som kan bli bättre men med det utgångsläget och resultaten vi ser idag kan man ju bara förundras hur vissa i klubben bara orkar lägga ner så mycket tid och energi som detta har krävt.

Vi har personer i vår klubb som är helt unika och de besitter kunskaper som är helt ovärderliga eftersom det är en ideell verksamhet som bedrivs.

Detta ger mig som älskar all form av motorsport och framförallt då motocross och enduro en unik möjlighet att utöva min favorithobby på ett alldeles ypperligt sätt.

När jag nu läser i gästboken att vissa i föreningen har så starkt missnöje med vår styrelse och hur klubben sköts blir jag både orolig, rädd och besviken.

Jag har ett långt föreningsliv bakom mig både inom fotboll, taekwondo, ishockey och framförallt motocross så jag vet vad ideell verksamhet innebär.

För det första så är det nästan till 100% så att de föreningar jag varit verksam i bedrivits av det som i folkmun kallas ”eldsjälar”.

Karlstad MX är inget undantag, vi har personer som jag sa innan som är helt unika och ovärderliga för oss som motorklubb.

Det är ju även så att dessa personer som byggt upp banan och området, även är de som sitter i vår styrelse för klubben.

I brevet eller uppmaningen från missnöjda medlemmar kan man läsa några punkter som dessa personer tycker är så upprörande, att de vill sparka ut de personer som lagt så otroligt mycket tid och energi på att bygga upp ett område och en förening som jag som medlem kan utnyttja till fullo för knappt några pengar alls.

Det är här jag inser att jag inte kan låta detta ske utan att jag som medlem måste få visa min stöttning och uppbackning gentemot sittande styrelse.

Jag vill att dessa personer i styrelsen får en chans att bygga klart det som är påbörjat och att vi övriga medlemmar kan vara med och stötta, hjälpa till och förundras vad som sker på området.

Jag är säker på att inom de närmsta åren så har vi inte bara en fantastisk anläggning att utöva vår passion på, utan även en förening som är stabil och solid både vad gäller organisationen runt om banan men även ekonomiskt.

Gällande de punkter de missnöjda medlemmarna tar upp är jag helt säker på att sittande styrelse har full koll och ordning på, samt att klubben och området sköts på ett sådant sätt som förutsättningarna ger möjlighet till.

Om ni tycker att mina tankar och funderingar angående Karlstad MX är någorlunda vettiga och ni också känner att ni vill stötta sittande styrelse att sitta kvar på sina poster, så vänligen skriv på min namninsamling för en fortsatt spännande resa på Hynboholms området och Karlstad MX´s framtid.

Niklas Pettersson

Lagledare för serielaget samt Ungdomstränare för Karlstad MX