Kils kommun - Stäng av Skogsvägen istället.

Det har som bekant beslutats av Kils kommun att de under en period i sommar (1 Maj - 30 Juni 2012) ska stänga av Storgatan för trafik nattetid. Främst har detta tvingats fram av butiksägare som vill slippa glasflaskorna, nedskräpningen och viss skadegörelse som uppstår under helgerna, men också vardagar. Det är såklart illa men något felprioriterat sett till hur lite boende kommer att få ta del av någon positiv effekt.

Vi har största respekt för köpmännen men vi anser ändå att Kils kommun saknar detta för sina övriga invånare. Att stänga av Storgatan kommer inte att förbättra något för majoriteten. Det kommer bara att förflytta problemet och till och med förvärra det för de som bor i anslutning till Storgatan.

Skogsvägen i Kil har de senaste åren varit ett tillhåll för bilburna festprissar som kantats av störande uppträdande, nedskräpning, slagsmål osv. Polisen blir i tid och otid uppringda av boende (ibland flera gånger under en natt) men det finns inte mycket annat de kan göra än att köra bort dessa individer. (När de nu har tid att komma dvs.)
Kils kommun glänser här med sin frånvaro.
Många äldre och barnfamiljer bor här och vi känner oss inte längre varken trygga eller hörda i denna fråga.
Vi har tröttnat nu och kräver att kommunens tjänstemän och politiker tänker om, gör om och gör rätt.
Stäng av Skogsvägen nattetid istället.

// Redigt trötta invånare.    Kontakta namninsamlingens skapare