Initiativ för att erkänna makedonska körkort i Sverige/ Иницијатива за признавање на македонските возачки дозволи во Шведска

download95.jpg  De senaste tio åren har antalet utländska medborgare ökat på flyttning från R.Makedonien till Sverige på grund av jobb. Vi har haft ett stort behov att Sverige erkännas makedonska körkort enligt exemplet av våra makedonska samhörigheten som gjorde det i Tyskland och de hade fått sitt rättvis i början av år 2018.

Vi har lika många praktiska och ekonomiska anledningar av validering och körkort överföring, vilket innebär att vi har samma rätt som t.ex. de som kommer från EU länderna.

Ett välkänt faktum påpekar uppmärksamhet på flera hundra professionella lastbil chauförer som jobbar i hela Skandinavien sedan år 2005.

Vi anser att det är nödvändigt hålla med om makedonska körkorten i Sverige för att underlätta deras vistelse i anknytning med jobbet.

Till det här inslaget förväntar vi ett positivt beslut av relevanta myndigheter och samarbete mellan R.Makedonien och Kungariket Sverige.

Initiativtagare : Jovan Dukovski

Skriftställare och kontakt:

Radmila och Dejan Borski

Blagica Dimeska

+4676 3070820 Radmila och Dejan Borski, +46735622492 Blagica Dimeska    Kontakta namninsamlingens skapare