Inför valet 2018 är min röst till salu!

Vi är många som är trötta på hur riksdagen och regeringen i Sverige leker med unga människors liv. De ensamkommande barn och ungdomarna som kom till Sverige från Afghanistan under 2015 och 2016 har fått en kaosartad asylprocess som ofta har varit osäker och i strid mot internationella och nationella organisationers analyser av säkerhetsläget i landet.

Migrationsverket skriver att genomsnittet för en asylansökan från en afghan är över 600 dagar år 2017. Det är oacceptabelt.

Vi som skriver under denna petition lovar på heder och samvete att:

1) Lägga vår röst i riksdagsvalet 2018 på det parti (Vänsterpartiet, Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Centerpartiet, Liberalerna, Kristdemokraterna, Moderaterna) som aktivt arbetar för att Sverige får en riksdagsmajoritet INNAN VALET för amnesti för ensamkommande barn och ungdomar som kom till Sverige 2015 och 2016.

2) Lägga vår röst på det parti som uppfyller punkt 1 utan hänsyn till andra frågor eller partiets historiska arbete i frågan.

3) Sprida denna fråga och detta krav i våra organisationer och nätverk.

Vi säljer på detta sätt flera hundratusen röster! Vill ni partier ha dem?