Hjälp Rilind och hans familj att stanna i Sverige

image16.JPGJag, Rilind Hoxha är 18 år gammal och har levt i 5 underbara år här i Sverige med min mamma och min lillasyster. Under dessa år har jag gått i grundskolan, lärt mig svenska och går nu sista året på gymnasiet. Mamma jobbar heltid och jag jobbar både på helger, kvällar och somrar.

Vi har till varje pris försökt integrera oss och bli en del av det svenska samhället. Här i Sverige har vi fått massa nya vänner och hittat kärleken. Här i Sverige trivs vi. Här i Sverige vill vi leva.

När vi kände att vi var på toppen, att allt var på rätt väg, fick vi hem ett brev. Ett brev från migrationsverket, där de skriver att vi har 4 veckor på oss att lämna landet. De vill att vi ska lämna alla de fina och oersättliga stunder som vi skapat här. Att vi ska lämna all lycka vi fått, lämna allt vi bara drömt om, inom 4 veckors tid!

Detta brev chockade oss, vi kan inte ens sätta ord på hur vi kände, hur våra liv totalt vändes upp och ner. Vi vill inte lämna vårt hem! Vi trivs här och det är här i Sverige som vi vill leva våra liv.

Så snälla HJÄLP OSS!! Hjälp oss att få stanna här och fortsätta leva ett lyckligt liv.

Det enda vi behöver från dig är en underskrift, en underskrift som hjälper oss att stanna kvar här i Sverige. Dessa underskrifter kommer att användas som hjälpmedel om att bevisa att vi behövs för det svenska samhället och vill leva kvar här.

Varje underskrift spelar stor roll för oss, varje namn kan hjälpa oss att få vara kvar här och inte bli utvisade till ett land där vi inte känner oss hemma.

Vi vill hjärtligt tacka dig som tagit din tid och skrivit under, du är en hjälte! Tack så mycket!!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.