Hjälp våran vän Alina och hennes familj att stanna.

Vår klasskompis Alina och hennes familj har fått ett beslut av migrationsverket att utvisas till Kazakstan. Vi tycker inte att det här är ett rättvist beslut. Alina är en del av klassen, Hon har bott här i 5,5 år. Hennes bror har bott här nästan hela sitt liv då han bara var 3 månader när familjen kom till Sverige. Därför är det självklart att det är här Alina och hennes familj har sina kompisar, skola och chansen till ett bra och tryggt liv. En familj ska vara samlad och barnen ska ha bra förutsättningar. Vi tycker inte att beslutet är fattat utifrån det som är bäst för Alina och hennes syskon och därför behöver vi eran hjälp att också få migrationsverket att förstå detta. Varje underskrift betyder mycket.

Fanny Friberg tillsammans med hela Ek17a på Bromangymnasiet i Hudiksvall.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Fanny Friberg tillsammans med hela Ek17a på Bromangymnasiet i Hudiksvall. överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.