Hjälp oss behålla våra barns trygghet!!!!!

Parkens förskola befinner sig i Uddevalla kommun och rymmer cirka 200 förskole platser. På grund av dålig underhåll av lokaler har kommunen bestämt att omgående stänga några avdelningar. På grund av att underhållet inte har sköts, har lokalerna blivit hälsofarliga att vistas i. Därigenom riskerar våra barn att deras grupper bli splittrade och att de bli placerade lite varstans i kommunen. Det finns en möjlighet att grupper förflyttas tillsammans med pedagoger till andra lokaler och vi föräldrarna valde att ta initiativ och försöka på det här sättet påverka kommunens beslut åt det hållet. Om grupper splittras och barnen omplaceras på olika ställe, kan resultatet bli oro och stress för både barn och föräldrar. Vi anser att våra små barn inte ska straffas för detta och om de måste flyttas, vill vi att de ska göra det tillsammans med pedagogerna!! Att byta förskolepersonal kräver en betydande social anpassning som kan leda till många negativa konsekvenser för våra små barn. Snälla, hjälp oss för att få behålla våra pedagoger och barn i intakt i sin trygga grupp.

Fredrik Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Fredrik Johansson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.