HJÄLP OSS ATT FÅ BEHÅLLA VÅRT BARNBARN ANN KVAR HOS OSS

Ann är 21år och kommer från Filippinerna. Hon har alla sina anhöriga här i Sverige. Ann är en omtänksam, go och härlig tjej. Hennes mor har hjärtfel och detta påverkas såklart av detta beslut. Anns mor jobbar 7 dagar i veckan då de vill sköta sin försörjning själva. Brodern går sista året på gymnasiet där han var bäst i klassen, tills beskedet kom att Ann skulle utvisas... Ann har blivit utvisad, utan chans att få komma tillbaka och ens för att få hälsa på. De skriver att det skulle vara STÖTANDE att hon skulle få stanna. Nu blir hon istället utvisad till ett land där hon ingen har. Detta beslut har 2 kvinnor på Migrationsverket i Malmö beslutat efter att de inte bara en gång utan flera, slarvat bort handlingar som skckats rekommenderat. Tisdagen den 20/1 kom en kallelse till Migrationsverket i Jönköping där vi skulle infinna oss kl.10.00. Samma dag!!! Posten delas ut runt 12.00. Måste man inte ha bättre framförhållning i så pass viktiga ärenden?

Vi gör nu allt dessa 4 veckor vi har på oss, för att få behålla vårt älskade barnbarn Ann hos oss. Detta beslut påverkar oss alla.

Snälla hjälp oss!

/ Gösta & Birgitta m. familj