Hjälp Jalal att stanna i Sverige. Han riskerar att bli utvisad.

Jalal har varit här i Sverige i ca 6 år. Han kom hit med hjälp av arbetstilltånd. Men pga arbetsgivarens situation så var han tvungen att avsluta tjänsten och söka nytt jobb. Under tiden så lärde han sig att skriva, läsa och tala svenska flytande.  Efter det fick han anställning på Subway. Där han har arbetat i 4 år. När han hade fått jobbet, ansökte han om nytt arbetstillstånd. Men fick tyvärr avslag efter ett år pga. att annonsen för tjänsten som han hade fått på subway var endast ute i 8 dagar istället för 10 dagar som migrationsverket kräver. Han överklagade beslutet men fick avslag igen sedan utvisning efter det.  Som ni ser så avgjordes beslutet pga. något som han inte var medveten om eller kunde påverka.
Han kan inte återvända till Libanon eftersom det fortfarande är farligt för honom. Han har sökt asyl i Sverige men fått avslag två gånger. Då har det också gått yttligare 2år. Under denna tid har han fått ett nytt jobb på Ica lager så nu har han 2 jobb. Sedan han kom hit till Sverige så har han aldrig sökt bidrag eller fått något form av stöd. Han har arbetat och betalat skatt.
Jalal har etablerat sig väl i Sverige. Och han har tagit svensk körkort.  Han har många vänner här och tävlat i bodybuilding. Han har även ett stadigt förhållande och bra relation med hennes barn.
Det är väldigt synd att han riskerar utvisning eftersom han alltid har jobbat hårt och verkligen ansträngt sig för att passa in i vårt samhälle. Så därför ber vi om er hjälp så han kan få en chans att få uppehållstillstånd som han är värd.
E2F534AE-54AC-45A4-95C5-45F3FE1D290C.jpeg

Genom att skriva under godkänner jag att Emma Ohlsson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.