Hjälp Eva Persson Huck!

Vi har under den senaste tiden kunnat läsa i tidingar om hur Eva Huck blivit tvångsförflyttad och varnad av krokoms kommun. ( Läs artiklar nedan.) Allt detta har skett på ett mycket kränkade och konstigt sätt. Bakom ryggen har det tagits beslut som Eva inte haft en aning om. Jag skulle kalla det här som pågår just nu, att sparka på den som ligger.

För att visa att vi står tillsammans och stöttar Eva Huck så startar vi nu en namninsamling.

Man får inte heller glömma att det finns elever och en skola att ta hand om.
Att bara lämna dom vind för våg är ju helt oacceptabelt men en vikarie som inte frågat vart eleverna befinner sig i sina ämnen är mycket anmärkningasbar. Både elever och lärare ska kunna känna sig trygga. En sån här konflikt är inte trygghet, varken för lärare eller elever. Ingen har pratat med eleverna om vad som pågår utan all info dom får är via tidningen. Och hur får det vuxenvärlden att framstå? Kan inte vuxna människor visa varandra respekt och reda ut saker på ett vuxet sätt.

Någonstans måste vi se till vad de inblandade personerna. Eva mår psykiskt dåligt, hon blir framställd som någon hon inte är. Eva som egentligen är en mycket varm och trevlig person som bryr sig om sina elever. Hon är dessutom mycket omtyckt av eleverna.
Eleverna vet ingenting och får en vikarie som inte ens vet hur de ligger till i skolan.

Snälla skriv under denna insamling för att Eva åtminstånde ska få en ursäkt för hur hon blivit behandlat men främst för att hon ska kunna gå tillbaks som den fantasktiska lärare hon är. Om ni inte gör det för Eva så gör det för eleverna, de skulle inte kunna ha någon bättre lärare.