Hjälp Kristina och hennes tre barn att få stanna i Sverige!

Kristina och hennes tre barn sitter i en jobbig sits. De kommer ursprungligen från Serbien men har sökt asyl i Sverige då hon under åtta års tid har upplevt det som ingen människa inte ens hade önskat sig sin värsta fiende. Hennes man har misshandlat och våldtagit henne gång på gång. När hon var gravid sparkade henne i magen. Även barnen har blivit misshandlade av honom, deras egna pappa. Barnen har fått utstå piskrapp, blivit slagna med skohorn och han har även kastat de i väggar. Orsaken till denna misshandel kunde vara att han inte vann på bingo eller bara för att han var arg.

Under två års tid är Kristina och hennes barn asylsökande. Barnen går i svensk skola där de har lärt sig språket bra och skaffat många vänner. Kristina själv har fått flera jobberbjudande som hon har varit tvungen att tacka nej till, då man som asylsökande saknar personnummer.

Med andra ord har Kristina och barnen under kort tid lyckats anpassa sig bra till det svenska samhället men igår raserades hela deras värld. Migrationsverket har gett henne avslag om uppehållstillstånd med rätt att överklaga.

Orsaken till avslaget är att hon kan få skydd i sitt hemland, men hade hon fått hjälp i hemlandet hade hon inte behövt leva med ett monster i åtta år. Det finns en lag i Serbien som förbjuder våld mot kvinnor och barn. När Kristina gick till den serbiska polisen bara skrattade de åt henne och sa att "lite stryk får man allt tåla". Kristina var efter detta i kontakt med ett flertal kvinnojourer men alla var fulla så de kunde inte ta emot dem.

Återvänder Kristina till hemmlandet kommer hon mest troligt att inte få någon hjälp av samhället. Det största hotet är dock barnens pappa då han hotat med att döda både henne och barnen om de kommer tillbaka.

Snälla skriv på så att vi kan hjälpa Kristina och hennes barn får stanna i Sverige!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).