Hjälp! Splittra inte familjen som har bott 13år i Sverige!!

Hjälp och stoppa utvisning! Akut!❤️

Pappan sitter i nuläget i förvar! Han ska utvisas så snart! Barnen som aldrig behövt skiljas från sin pappa mår så dåligt nu. Hela familjen är oroliga och riskerar att utvisas inom kort!

Föräldrarna kom som unga vuxna till Sverige, 20 och 23 år gamla. Det var för 13 år sedan och Migrationsverket vill nu utvisa dem trots att de tre barnen på snart 2, 10 och 12 år alla är födda i Sverige och har haft hela sina liv här. De är väl integrerade i det svenska samhället och har många vänner samt högst betyg på skolan.

De är en fin tacksam familj, trevligt, skötsam och artigt. Pappan har arbetat, betalat skatt och försörjt familjen under hela deras tid här.

Vid utvisning riskerar pappan fängelsestraff i hemlandet samt att familjen splittras då föräldrarna utvisas till olika kommunistiska länder. Då de går en osäker framtid till mötes och det!

Migrationsverket har i sin barnkonsekvensanalys i ärendet inte tagit hänsyn till detta. Vad är barnens bästa??? Barnkonventionen är sedan 1 januari 2020 lag i Sverige och den likställs med övrig svensk lagstiftning, vilket betyder att barnens rättigheter till att få leva med sin familj måste beaktas!

Snälla, gå med i gruppen, dela och bjuda in era vänner. https://www.facebook.com/groups/514787309178853/❤️❤️

Familjen Hoang är otroligt tacksamma för din underskrift, en underskrift kan betyda mycket för dem❤️❤️❤️

Radioinslagen på Sveriges Radio:
https://sverigesradio.se/artikel/7427741 samt

Artikeln i Sundsvalls Tidning:

Obs!!
glöm inte bekräfta er underskrift genom att klicka på länken ni får på mail efter att ni skrivit under! Ni måste bekräfta underskrifterna för att de ska vara giltiga, många underskrifter kan inte visas, jag ber er kolla över och skriva under igen , tack snälla❤️

Genom att skriva under godkänner jag att Eva Mjönes överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.