Hammarbykorset i Eskilstuna, förbättra säkerheten nu!

Hammarbykorset i Eskilstuna har länge inneburit en fara för alla trafikanter då den är dåligt skyltad, många ignorerar hasitighetsbegränsningen och anslutande väg från Torshälla ofta är hal. Den nya cykelbanan innebär en ännu en stor fara, då bilister inte görs uppmärksam på den och cyklisterna innan de korsar körbanan endast uppmärksammas på korsande biltrafik via en liten skylt i anslutningen till korsningen. Särskilt med tanke på att elcyklar och moped klass 1 kommer att framföras på cykelbanan i hastigheter upp till 25 km/h. Åtgärder för att höja bilisters och cyklisters uppmärksamhet och sänka bilarnas hastighet behövs omgående.

Genom att skriva under godkänner jag att Petra Nilsson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.