Gör skjutvapen lagliga i självförsvarssyfte. #PISTOLKÖRKORTET

Självklart skulle detta fungera ifall det fanns en lagstiftning som gjorde det möjligt för laglydiga, psykiskt friska, utbildade i självförsvarsskytte och ha ett "körkort" till sitt/sina vapen äga ett vapen för självförsvar. Just nu eskalerar Våldsbrott i Sverige, och våldtäkter går upp, mord går upp, kriminellas vapen flödar fritt över våra gränser med EU.

KORT OCH GOTT.

#pistolkörkortet skulle utfärdas efter adekvat utbildning i vapenhantering. Poliser och tidigare militär skulle vara exkluderade från denna utbildning, då deras tjänster har gett de den utbildning som behövs

denna lag skulle infatta mindre vapen att bära i hölster dolt, samt tex en hagelbössa i ett godkänt vapenskåp i hemmet som skydd för sin familj  när polisen tar mer än 40 min att komma på flera orter i landet

EN LEGALISERING AV VAPEN I SJÄLVFÖRSVARSSYFTE FÖR ICKE DÖMDA, PSYKISKT FRISKA, ANSVARFULLA SVENSKA MEDBORGARE SKULLE MINSKA VÅLDET I SVERIGE OCH DET ÄR ETT FAKTUM.

sprid gärna denna med hashtagen: #PISTOLKÖRKORTET