Ge tillbaka Lindkvist jobb!

Hej!
Som ni kanske vet så har Viktor Lindkvist blivit av med sitt jobb. Och detta på väldigt lösa grunder.

Lindkvist är anklagad för att ha sagt under sin GU period att "kvinnor inte hör hemma i försvarsmakten" och "att han gillar att trycka ner kvinnor".

Att Lindkvist skulle ha sagt detta avfärdar han starkt och han påstår att han inte ens delar den synen. Och på dessa lösa grunder utan några bevis av att han har sagt detta, utan att höra personer i hans närhet på arbetsplatsen och utan att ens förhöra Lindkvist väljer regementestaben att avsluta hans prov anställning.

Lindkvist är en god kamrat som bryr sig om andras välmående och framförallt är en utmärkt soldat. Detta bevisas genom att han var förtroendeval av sin pluton samt att han fick utmärkelse för bästa soldat 5:e plut.

Om du inte delar regementstabens syn på Lindkvist och tycker att han har blivit orättvist behandlad skriv under här för att hjälpa honom att få tillbaka sin tjänst som han har kämpat för så hårt.

Soldater vid Livregementets husarer K3    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Soldater vid Livregementets husarer K3 överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.