Vi som kräver en gång- och cykelväg på Rödön snarast!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som kräver en gång- och cykelväg på Rödön snarast!.
|
Gäst |
#12015-03-29 14:30Jag vill kunna gå med mina barn barnbarn och vänner på vägen utan att känna mig orolig |
|
| |
|
Gäst |
#22015-03-29 17:414 barn i hushållet. |
|
| |
|
Gäst |
#32015-03-29 17:42Två barn i familjen. Snart 7 och 2 år. |
|
| |
|
Gäst |
#4 #42015-03-29 18:203 barn i hushållet |
|
| |
|
Gäst |
#52015-03-29 18:351 barn i hushållet. |
|
| |
|
Gäst |
#62015-03-29 18:452 barn I familjen |
|
| |
|
Gäst |
#72015-03-29 19:10Bor på Rödön, och förfasas näst intill dagligen över hastigheten på vägen |
|
| |
|
Gäst |
#82015-03-29 19:252barn. 4år och 7år |
|
| |
|
Gäst |
#92015-03-29 19:582 Skolbarn |
|
| |
|
Gäst |
#102015-03-29 20:332 barn (2 år samt 5 år). |
|
| |
|
Gäst |
#112015-03-29 21:24För att jag har barn som kommer behöva cykelvägen! |
|
| |
|
Gäst |
#122015-03-30 00:49Har 2 barn på Rödön och släpper INTE ut dom vid vägen. |
|
| |
|
Gäst |
#132015-03-30 07:07jag vill kunna cykla säkert och slippa ta bilen! |
|
| |
|
Gäst |
#142015-03-30 07:21Jag bor på Rödön och har två barn, 3 och 5 år gamla. Jag fasar för den dagen då barnen själva vill börja ta sig till och från skolan och kompisar efter denna smala väg där bilisterna kör mycket fort. Till och med som vuxen ger jag mig ogärna ut på cykel eller promenad längst med denna farliga väg. |
|
| |
|
Gäst |
#152015-03-30 09:211 barn i hushållet. |
|
| |
|
hanna |
#16 Uppvuxen på rödön2015-03-30 17:31Jag själv växte upp som barn under 90-talet på rödön. Skulle jag gå via den vägen så gick jag alltid i diket. Bilarna kör alltid för fort och för nära. |
|
| |
|
Gäst |
#172015-03-30 19:54Jag bor i Häste och behöver använda den stora vägen till och från vänner utan risk att bli påkörd eftersom det inte finns vägrenar alls! |
|
| |
|
Gäst |
#182015-03-31 16:53Kör den vägen till jobbet varje dag och den är farlig för gående och kraftigt trafikerad. |
|
| |
|
Gäst |
#192015-03-31 21:28För att det är otroligt nödvändigt för allas trevnad och säkerhet på Rödön. |
|
| |
|
Gäst |
#202015-03-31 21:33Har två barn som man ogärna släpper ut längs vägen. |
|
| |
|
Gäst |
#212015-04-01 19:21Därför att det behövs en gång å cykelväg. |
|
| |
|
Gäst |
#222015-04-01 20:10Som fd Härjedaling/jämtlandsbo tycker jag att det är viktigt med säkerheten för alla i trafiken |
|
| |
|
Arbetspendlare |
#232015-04-01 20:27Kört den vägen dagligen mellan Frösön och Krokom i drygt två års tid nu och min bedömning är att den vägen är livsfarlig för såväl gående som cyklister då det helt saknas vägren på bägge sidor. Hastigheten är ganska uppskruvad och tilltagen vägbredd tillåter inga vägrenar. |
|
| |
|
tomjir |
#242015-04-01 21:30En gång- och cykelväg är viktigt ur trafiksäkertsskäl. Hur länge ska Trafikverket vänta? Måste de hända en olycka först? |
|
| |
|
Gäst |
#252015-04-02 12:43Vägen genom Rödön är en "byväg", inte en riksväg som många tror...bilar kör 110 förbi korsningen som går till skolan |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.