Vi som inte vill ha salt på väg E10 i malmfälten!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som inte vill ha salt på väg E10 i malmfälten!.
|
Håkan S |
#12014-10-23 19:21Jag for ner från Kiruna längs E 10 igår. Vid Lansjärv någonstans stod en hel renhjord på vägen och slickade asfalten. Det var saltet de vill åt. Enormt trafikfarligt! |
|
| |
|
Henrik Päiviö Ansvarig för denna petition |
#2 Re:2014-10-23 19:25Precis det jag också befarar att det kommer att vara mycket vilt- och renpåkörningar i höst. Det är oansvarigt av chefen på Trafikverket, att ta ett sådant beslut som medför så mycket elände.
|
|
| |
|
Gäst |
#32014-10-23 19:34Inge salt på vägarna |
|
| |
|
Gäst |
#42014-10-23 19:35Vilt olyckorna kommer att öka drastiskt här uppe. |
|
| |
|
Gäst |
#52014-10-23 20:34 |
|
| |
|
Gäst |
#62014-10-23 21:06Ett mycket bra initiativ. Att salta Norrlands vintervägar är dumheter. Det visar at man inte förstår sig på hederligt vinterföre. Ett före vi Norrlänningar behärskar. |
|
| |
|
Gäst |
#72014-10-23 21:14Dagens bilar och vinterdäck som är mycket bättre än tidigare då undrar man hur dom som tar dessa beslut tänker? INTE ÄR DET PÅ MILJÖN I ALLA FALL ;) |
|
| |
|
Gäst |
#82014-10-23 21:26Vi har nog problem med renarna efter vägarna utan att det ska saltas också. |
|
| |
|
Gäst |
#92014-10-23 21:28Vi klarar av vinterföret här uppe, värre är det med renarna som ska slicka salt så fort dom kommer åt. |
|
| |
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2014-10-23 21:49- Date of removal: 2014-10-23
- Borttagningsorsak: Dålig text
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2014-10-23 21:53- Date of removal: 2014-10-23
- Borttagningsorsak:
|
Gäst |
#122014-10-24 03:16Som född och uppvuxen i Kiruna och numera boende i värmland inser jag idiotin med att börja salta vägarna i Kirunatrakten! Finns inget bättre än rejäla vintervägar på vintern! |
|
| |
|
Gäst |
#132014-10-24 03:47Låt saltet stanna i söder! |
|
| |
|
Gäst |
#142014-10-24 04:04Vi har aldrig haft salt på vägarna vad jag kan komma ihpg iaf. Det har funkat bra hittills |
|
| |
|
Gäst |
#152014-10-24 04:55finns inga fördelar med salt i vårt klimat |
|
| |
|
jalle |
#16 salt på våra vägar2014-10-24 05:27Inget salt på vägarna i Sverige. Är ett satans ofog! |
|
| |
|
Gäst |
#172014-10-24 06:50Att salta vägarna i Malmfälten är nog det mest vansinniga som jag upplevt näst efter nedmonteringen av vården på Kiruna Sjukhus. Salt på vägarna här uppe fungerar inte pga för låg temperatur. Jag har aldrig upplevt E 10 så hal som när jag upptäckte att det låg salt på vägen i början av veckan. Detta är vansinnigt såväl ekonomiskt, miljömässigt såsom livsfarligt. Älgar och renar dras upp på vägarna för att slicka salt och blir en betydligt större trafikfara än som existerar i nuläget. Viltstängsel existerar ju heller inte här ute i obygden. Nej enbart sand har fungerat utmärkt hittills i mitt liv hittills i vårt kalla klimat här i Malmfälten. Stoppa saltningen på våra vägar Nuuuu !!!! |
|
| |
|
Gäst |
#182014-10-24 07:13Behövs inget vägsalt på en kall väg. Tänk om och tänk rätt. |
|
| |
|
Gäst |
#192014-10-24 07:17E10 är nog eländigt dålig som den är! Vägsaltet vill jag INTE ha!!! |
|
| |
|
Gäst |
#202014-10-24 08:23inge salt på väg e10 |
|
| |
|
Gäst |
#212014-10-24 08:46Jag pendlar mellan porjus-gällivare och gällivare-svappavaara och märker nu att det är fan bara farligare med slasket än vad det är med snö och is. E45 mellan Porjus-gällivare finns det inte salt. |
|
| |
|
Gäst |
#222014-10-24 08:48Renolyckorna kommer att öka tack vare saltet på vägarna här i Norrbotten. För att saltet är en mineral som renen tycker om. Renarna vägrar flytta på sig när dom slickar salt på vägarna. Det blir i slutänden bara dyrare för regeringen. För renskötarna kan ingenting göra åt detta problem. Dra tillbaka salt frågan ifrån vägarna här i Norrbotten så att vårat län får vara fritt ifrån saltade vägar. Herr Sörlänning. |
|
| |
|
hej |
#232014-10-24 09:09Vi har klarat oss utan salt förut så tror vi klarar oss denna vinter också |
|
| |
|
Gäst |
#242014-10-24 09:13Med dubbdäck på kall och torr snöväg har man bra friktion och därmed väggrepp. En saltad väg i kalla temperaturer, blir helt opålitlig och därmed livsfarlig. Dessutom blir vägbanan full av saltslickande Älg och Ren! |
|
| |
|
Gäst |
#252014-10-24 09:47Stoppa saltning av vägarna omedelbart! |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.