Försäkringskassan tar vårt hopp..

2015 insjuknade Hans Frisk i pancreas/ bukspottkörtel cancer. Tre timmar innan min sista behandling av HER2 possitiv bröstcancer.

De öppnade honom till jul samma år och konstaterade    Att han hade en lite spridning till levern, där och då var han utdömn i Sverige. Vi bönade och bad om att de skulle ta bort tumören och de lilla som fanns på levern men det var för döva öron, de sa att vi måste aceptera att Han skulle dö inom snar framtid, max två år. Vi letade överalt efter en lösning, kom så småning om i kontakt med en läkare som rekomenderare Heidelberg i Tyskland där man får den här operationen även vid spridning. I Tyskland opereade de Hans och der visade sig att han inte hade några metastaser kvar på levern, utan varit berättigad till operation i Sverige, vilket flera läkare och proffesoret skrivit intyg på i Sverige.

FK skrev i februari att de tänker avslå vår ansökan om ekonomisk hjälp för operationen med motivation att Hans fått KURATIV vård i Tyskland och inte Palliativ som han var erbjuden i Sverige.

vi har lånat pengar av vänner och familj, tagit banklån för att Hans skulle få leva.

Idag mörkar försäkringskassan ger inga beslut och förhalar nu har det gått över nio månader.

Det är totalt ansvarslöst