Förläng 70-sträckan förbi Vitåskolan till efter Bränna-korsningen

Jag har tidigare skickat in en ansökan till Länsstyrelsen om att förlänga den befintliga 70-sträckan förbi Vitåskolan till efter Bränna-korsningen. Detta på grund av att många barn, hundägare och äldre vistas efter just denna sträcka på grund av ingen alternativ gångväg. Främsta anledningen till att denna stäcka är tämligen riskfylld att vistas efter är alla omkörningar som sker just här på grund av övergången till 90km/h efter en ganska lång sträcka med en hastighetsbegränsning på 70km/h. Denna ansökan avslogs med motivering att en annan hastighet än den högsta tillåtna hastigheten skulle vara för låg.

Det är totalt 17 barn som bor efter denna sträcka på cirka 2 km. 17 barn som färdas denna sträcka till och från skola och dagis eftersom de ej är berättigad någon skolskjuts. Det är inte många föräldrar som skulle välja att släppa iväg sina barn på en väg där det kör bilar i 90km/h samt där det dessutom färdas mycket tung trafik. Samtidigt skulle en sänkning till 70km/h från 90km/h innebära att det tar 24 sekunder mer att färdas denna sträcka på cirka 2km extra. Hur många är beredda att ge 24 sekunder av sin tid för att göra denna sträcka säkrare för dessa människor att färdas på? Nu kommer en överklagan att skickas in och alla som är med och stödjer denna överklagan; bidra mer ert namn till namninsamlingen!