Förbud mot vinster i välfärden!

Namninsamling för förbud mot vinst i välfärden!

(S) i Bohuslän har den 24 mars 2012 sin distriksårs
konferens. SSU (Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund) i Bohuslän tänker under 20 till 22 mars driva en kampanj och samla in namnunderskrifter för att vinster i välfärden inte ska få existera. Detta kommer vi göra dels genom att kampanja aktivt i städer och kommuner runt om i Bohuslän, men också genom det här elektroniska formuläret!

SSU Bohuslän tycker att skattepengar ska investeras i vården av våra gamla och i framtiden för våra unga.  Att riskkapitalbolagen gör sig rika på våra skattepengar urholkar välfärden och detta är inte acceptabelt. SSU Bohuslän tycker att välfärdsintresset ska styra, inte vinstintresset! Tycker du som vi, gör då din röst hörd genom att skriva på vår namninsamling.

Den 20-22 mars kommer vi i distriksstyrelsen och medlemmar för SSU-Bohuslän vara ute i kommunerna och prata med folk för att skriva upp sig på namninsamlingen.

• 20 mars - SSU Bohuslän kommer ta kampanjen till Uddevalla och under dagen samla in så många namnunderskrifter som möjligt som också är emot vinster i den gemensamma välfärden.
  • 21 mars - Kampanjen åker vidare till Kungälv och är där under dagen
  • 22 mars - SSU återtar kampen på gatorna i Uddevalla

Du som privatperson kan självklart också hjälpa till: Hjälp oss att dela det här elektorniska formuläret och låt alla du känner skriva upp sig! Förnamn, efternamn och bostadsort behövs för att en underskrift ska ses som giltlig.

OBS att namnunderskrift endast gäller människor bosatta i Bohuslän