Förbjud rökning i lägenheter och på balkonger!

Att visa hänsyn till sina grannar är en självklarhet för många och det finns vissa förhållningsregler för en hyresgäst att rätta sig efter. Men att rökning är tillåtet är helt ofattbart. Det är ett extremt störande moment och begränsar friheten för massor av människor att vistas på sina balkonger eller ha fönstret öppet. Det är dessutom inte bara skadligt för användaren, utan också för dennes omgivning. Rökning luktar fruktansvärt illa. När man röker i lägenheter letar sig röken in i intilliggande lägenheter, via fläktsystem och eluttag. Röker någon på balkongen kommer dennes rök in i lägenheten när man har öppet. Det är väl en mänsklig rättighet att få ha önster eller balkongdörr öppet i sin egen lägenhet när man vill? Ett annat viktigt argument mot detta är att rökningen förstör tapeter, väggar, tak och köksluckor, och måste därför renoveras när en ny hyresgäst ska flytta in, fast det kanske egentligen inte skulle behövas just då.

NU ÄR DET HÖG TID ATT FÖRBJUDA RÖKNING I LÄGENHETER OCH PÅ BALKONGER. SKRIV PÅ FÖR EN HÄLSOSAMMARE OCH TREVLIGARE TILLVARO!