Förbjud handlare att sälja fyrverkerier och smällare INNAN nyår!

Det måste bli ett STOPP på allt detta förbaskade smällande och fyrverkerier långt innan det är dags att av fyra demsamma på RÄTT dag!

Inte bara människor utan även våra husdjur och andra djur lider STORT denna tid då det smälls och fyras av raketer i tid och otid mellan husfasaderna, flera dagar och veckor innan nyårsaftonen..

Därför KRÄVER vi nu att våra handlare och andra medskyldiga helt enkelt slutar att sälja smällare och raketer långt innan det är dags att fyra av dem (nyårsaftonen). Ni måste ta ERT ansvar även i detta fall, se bortom försäljningssiffror och besök, TÄNK lite längre än näsan räcker för en enda gångs skull även denna juletid!

"Våra" ansvariga politiker och beslutsfattare måste även dem ta SITT ansvar i detta och AGERA utifrån det. Hur farligt kan det vara att förbjuda försäljning av dessa smällare och raketer dessa aktuella veckor före nyårsaftonen? Vad är ni rädda för skall hända? Förlorade röster? Jag tror ni skulle vinna ännu fler röster genom att visa lite STAKE och mod, så vad väntar ni på, egentligen?

Många förbannade svenskar (invandrare inräknat) genom-

Göran Asplund. Staffanstorp.