För Spångas Framtid

Alla goda krafter måste nu samverka för en hållbar och framtidsinriktad planering av Spångas centrala delar som idag är hotade av nybyggande med höga och täta kvarter. Vi vill med stolthet kunna överlämna en bra livsmiljö till våra barn och kommande generationer. Därför har nätverket "För Spångas Framtid" bildats.

• Alla nu initierade planer till nybebyggelse i centrala Spånga samt tillkommande gemensamma behov måste samordnas och stämmas av mot ett långsiktig tänkande och vision hur vi vill att Spånga ska utvecklas i framtiden.

• En ordentlig översyn behöver göras och starta med Spånga Stationsområde och bussterminalen. Trafiksituationen är redan idag kaotisk och kräver en bekvämare och trivsammare utformning för att utveckla ett levande centrum.

• Lokalsamhället behöver väl fungerande och utformade bostäder, arbetslokaler, skolor och förskolor, samt lokaler för kultur-, idrotts- och föreningsliv liksom för handel och övrig service.

• Utomhusmiljön i form av parker och grönytor ska vara attraktiva och stimulera till aktiviteter utomhus för alla åldrar.

• Spångas miljökvalitéer får inte förvanskas genom ett byggande som helt avviker från den stadsbild och den skala som finns i det gamla Spånga.

Arbetsgruppen "För Spångas Framtid"    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Arbetsgruppen "För Spångas Framtid" lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.