För en hållbar utveckling av Värmdö

Skriv under innan 4 juli att du stödjer bifogat yttrande.

I den nya översiktsplanen som nu är på samråd vill Värmdös politiker vill exploatera Värmdö med flera tätorter som Hemmesta & Brunn samt vidare exploatera Gustavsberg.

På bekostnad av gröna kilar och utan en förankrad plan med trafikverket. Vi som bor på Värmdö vet vilket trafikkaos det är att komma ut, köer för det mesta och stort kaos vid Mölnviks köpcentrum och Grisslinge rakan. Ingarövägen och bron har sina begränsningar och är hårt trafikerade redan idag. Man planerar att bygga 400 bostäder i buffertzonen på den gröna kilen på Ingarö och med det försvaga den svaga länk som redan finns idag i Nacka-Värmdö kilen. Försvagningen sker nära Vidsjön detta innebär att man förstör värdefull natur för all framtid.

Vi arbetar nu för en folkomröstning - vi behöver få ihop 4500 underskrifter för att få till denna folkomröstning - skriv på nu och dessa namnunderskrifter skickas in med bifogat yttrande på samrådet av den nya översiktsplanen - innan den 4 juli.

I höst kommer vi sedan kontakta alla för att få er fysiska namnunderskrift som behövs för att driva igenom en folkomröstning. Detta hinns inte med innan samrådet är slut men alla underskrifter nu är värdefulla för att visa Värmdös politiker att vi som bor på Värmdö vill ha en hållbar utveckling. För att din underskrift skall gälla som underlag till en ev kommande folkomröstning behövs det att du anger personnummer. så ange det om du vill vara med i att vi ansöker om en folkomröstning.

Genom att underteckna godkänner jag att Oroliga Värmdö-Ingaröbor lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

För mer information om kommunens planer – se länk:
Värmdö Kommun - Översiktsplan (varmdo.se)
data (varmdo.se)

För att läsa hela yttrandet som kommer lämnas in till kommunen:

Gruppen för en hållbar utveckling av Värmdö    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Gruppen för en hållbar utveckling av Värmdö lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.

Vi offentliggör inte denna information på nätet.