Fixa insparken på rätt sätt!

Hej! Vi på Berzeliusskolan anser att det är felaktigt att alla gymnasieskolor drabbas av den omedelbara nedstängningen av insparken. Speciellt eftersom det inte är alla skolor som misskött sig. Det här är inte heller ett rimligt beslut ur ett smittskyddsperspektiv då elever ses tretio personer under insparken och Folkhälsomyndigheten överväger att ändra sin rekomedation över hur många personer som får vistas på samma plats samtidigt från 50 till 500. Vi på Berzeliusskolan har i samarbete med skolledningen anpassat insparken efter rekomendationerna. Den är dessutom IQ-certifierad och inte baseras på att förödmjuka förstaårseleverna. Genom att skriva under denna namninsamling intygar du på att din ungdom kommit hem nykter och att den inte blivit trakasserad under insparken. Samt att insparken anpassats i linje med rekomendationerna.

Genom att underteckna godkänner jag att SK20 lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.