En ny förbättrad större rastgård i järvastaden

Järvastaden växer hela tiden med nya invånare och den gemensamma platsen att vistas på blir hela tiden trängre. Då Järvastaden idag inte har en ordentlig hundrastgård och hundarna ej får vistas på de få parkytor som finns så skapas det oftare konflikter mellan hundägare och icke hundägare.
Den provisoriska rastgård som satts upp av Järvastaden AB är alldeles för liten, farlig då den i princip är en uppförsbacke med stia stenar. Utanför ligger fullt med krossat glas. Flera hundar har blivit skadade där och konflikter uppstår ofta pga den lilla storleken.
I flera år har behovet av en större, säkrare rastgård på plan yta som hundarna kan springa riskfritt på påtalats till Solna Stad. Då större delen av marken i Järvastaden ägs av Järvastaden AB har kommunen inte kunnat tillgodose våra behov. Vi hundägare i Järvastaden vädjar därför till Järvastaden AB att bifalla vår önskan om en säker hundrastgård med tydliga ordningsregler. Vi är nu närmare 100 hundägare som skrivit på namninsamlingen som vi kommer att överlämna till Järvastaden AB (datum). Vill du hjälpa oss se till att vi kan få egna ytor till Järvastadens hundar så att barnen kan få ha sina ytor ifred? Och vi enklare kan separera hundar och barn? Skriv på vår namninsamling nu. Vi behöver din röst.

Chandini Helena Diwan    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Chandini Helena Diwan lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.