Duschdraperier till gymnastikens duschar

Hej!

Vi kräver en förändring på dagens omklädningsrum på Skånhällaskolan. Flera barn känner ett obehag inför att duscha efter gymnastiken, eftersom detta innebär att visa sig naken inför andra. Det finns också barn från föregående klasser som har vägrat gymnastiken på grund av detta. Fysisk aktivitet är otroligt viktigt ur flera synpunkter, bland annat för att motverka den psykiska ohälsan som enligt forskning kryper ner i åldrarna. Det är skolans ansvar att se till att alla barn känner sig trygga och bekväma med att duscha efter gymnastiken. Som vuxen bestämmer man över sin egen kropp. Barn har samma rättigheter.

Vi vill att Skånhällaskolan sätter upp ett duschdraperi till varje dusch. Vi vill också att det skruvas upp en krok för handduken intill varje dusch, om inte detta redan finns.

Tack!

Josefine och Juan Repetto    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Josefine och Juan Repetto lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.