Det räcker nu! Stoppa utvisningen av unga till krigets Afghanistan

I solidaritet med de utvisningshotade unga ordnas under perioden söndag 6 – lördag 12 januari en Bön- och fasteaktion i Visby domkyrka. Kyrkan är öppen mellan 8-22 varje dag. Är du i Visby är du varmt välkommen att komma med i denna solidaritetshandling. Domprost Mats Hermansson vistas dygnet runt i kyrkan och mässa firas fyra gånger om dagen.

Det som nu händer är en skam för vårt land. Vi kan bättre och vi har råd att behandla unga människor värdigt och humanistiskt. De ständiga utvisningsbesluten håller inte –  framförallt inte mänskligt! Humanismen i landet Sverige hotar att helt krackelera när våra myndigheter agerar på detta sätt.
- Sluta avvisa unga människor till krigets helvete i Afghanistan, det land som under 2018 hade världens blodigaste konflikt och där läget ständigt försämras.
- Ge dessa unga en möjlighet till en framtid i Sverige. De är värda det – och Sverige behöver dem! Ge dem deras liv tillbaka!
- Stoppa denna smutsiga och ovärdiga hantering av unga som varit mer än tre år i vårt land.

Sluta genast med tvångsutvisningarna. Skriv gärna under detta upprop – och dela. För Visby domkyrkoförsamling Mats Hermansson, domprost

Mats Hermansson, domprost Visby domkyrkoförsamling    Kontakta namninsamlingens skapare

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Mats Hermansson, domprost Visby domkyrkoförsamling. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.