Shayan Gaff - Protest mot gatuvåldet

Shayan Gaff blev 22 år. Han sköts till döds med tio skott utanför ett Café i södra Stockholm. Han skulle fylla 23 knappt två veckor därpå, men misstogs för att vara någon annan. Någon kriminell. Verkligenheten var en helt annan.

Shayan var en lärarstudent och jobbade deltid på apotek. Han spred glädje och kärlek till sina vänner och familj. Även polisen har gått ut med att detta är en tragedi. Att en person, helt utanför kriminella kretsar misstagits för någon annan och blivit offer för gatuvåldet.

Detta har gått för långt. Vi vägrar att låta detta ske igen. Detta får inte hända. Ingen ska behöva känna sig otrygg. Ingen ska plötsligt känna sitt varma blod rinna i vårt kalla klimat på väg hem från ett fik. Inga familjer ska behöva känna sig fördärvade. Rånade på sitt barn. Behöva rama in sin sons hak-klapp, som fortfarande har fläckar kvar. Ingen mor ska behöva begrava sin son, ingen far ska behöva fälla tårar. Ingen lillebror ska behöva förlora sin förebild.

Därför ber vi dig skriva under denna petition. Tillsammans gör vi vår röst hörd och kan påverka våra politiker till åtgärder. Det är deras uppgift att dirigera våra resurser. Inte bara att konsumera dem medan vi som bidrar blir beskjutna.

Som Shayan. Må han alltid minnas.

بۆ ئه‌وه‌ی سنورێك بۆ توندوتیژی به‌رانبه‌ر مناڵان و گه‌نجان دابنرێت

بۆ ئه‌وه‌ی دڵ له‌مست نه‌بین سه‌باره‌ت به‌ ژیانی مناڵه‌كانمان

بۆ ئه‌وه‌ی ده‌سه‌ڵاتی سویدی ئاوڕی جددی له‌ كێشه‌ی توندوتیژی به‌رانبه‌ر گه‌نجان بداته‌وه‌

بۆ ئه‌وه‌ی كاكه‌ شایا‌ن له‌یادنه‌كه‌ین