Blivande pappa får inte stanna

A126B836-D3C5-4FF4-868C-59BB3E17B5A2.png7653388F-535F-4A6B-A303-4329DD0971FF.png875DC7D5-EBCF-47A5-93E1-DE9FFC6E9037.pngD59246FC-BD16-4199-A82E-04877A95CA0A.png728A274C-BE0A-4BB8-ACDF-1413E35F8EB8.pngHej allihop! Min närmaste vän Eddie Antai som är 30 år och är från Nigeria har varit här sen september 2019. Eddie har fått besked att han måste åka tillbaka till Nigeria om 4 veckor där han måste söka tillstånd igen om att få vistas i Sverige. Under den här tiden har Eddie lärt sig svenska och är på god väg! Eddie hade turen och hitta en tjej som han blev väldigt kär i, en svensk tjej som heter Emelie. Nu är dom 2 gifta sen sommaren 2020 och för inte så länge sen fick dom nyheten att dom ska få sin första son som kommer i mitten av april. Eddie har jobbat tidigare men fick en paus nu under vintern pga pandemin men nu har han fått jobb igen på lager där han jobbar heltid mån-fre. Eddie har aldrig blivit dömd för något i Sverige och är en väldigt ivrig person att lära sig mer om Sverige och språket och kulturen. Eddies fru Emelie har diabetes typ 1 vilket hon har haft sen liten och eftersom hon har det så har det hänt att hon har blivit medvetslös pga sjukdomen i samband med graviditeten. Ett barn behöver båda sina föräldrar. Enligt barnkonventionen paragraf 9: barn ska inte skiljas från sin förälder förutom när det är nödvändigt för barnets bästa! Att Eddie blir utvisad och måste lämna sin familj strider direkt mot barnkonventionen och svenska lagen som är barnens rätt i samhället. Anledningen till att Eddie måste stanna är pga sin frus sjukdom och behovet att hjälpa henne ta hand om barnet. Pga Eddies frus sjukdom så måste han finnas på plats för både henne och barnets skull, speciellt nu inför och under förlossning.

Manne Jimenez Nyback    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Manne Jimenez Nyback överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.