Black lives do matter

"I can't breathe" - George Floyd. Jag kan inte andas, snälla sluta du dödar mig var George Floyds sista ord innan han blev kvävd till döds av en polis. Otaligt många mörkhyade har blivit mördade, torterade och diskriminerade av vita människor. Detta har pågått i flera hundra år och får aldrig ett slut. Vi måste tillsammans försöka få ett stopp på rasismen, man kan inte göra skillnad ensam men tillsammans kan man göra mer än vad man tror. Skriv på namninsamlingen för att visa att du står bakom att Black Lives Matter. Att du vill få ett slut på polisbrutaliteten och maktmissbruket mot mörkhyade personer.

Det är våran skyldighet att se till att rasismen stoppas och att man inte sprider denna vidriga ideologi vidare till kommande generationer. Ingen föds rasistisk, det är något man lär sig. Precis som man kan lära sig något så kan man också avlära sig det så snälla skriv under och visa att du också vill få ett slut på detta. Din påskrift kan göra mer skillnad än vad du tror. Vi måste få ett slut på detta och vi har ingen tid att förlora. För att Black Lives do Matter.

All lives can't matter until black lives matter. No justice no peace

Genom att skriva under godkänner jag att Felicia Nilsson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.