Bevara Linderås skola Bevara Landsbygden

Som ni säkert har läst så utreds att lägga ner en fullt fungerade skola i Linderås. Detta vore en katastrof både för bygden och personal och elever. I vår skola tar vi hand om många barn som har speciella behov som har har lättare att hitta en plats i den lilla klassen och skolan än i den stora klassen och skolan. Vi har många solskens historier att berätta. Barnen trivs på vår skola och får en mycket trygg start i livet. Många av lärarna har varit hos oss i många år en del över 15 år. Ett gott betyg för trivseln. Vi hoppas att ni vill skriva på så nedläggningen inte blir verklighet.

Karin Thorsson Linnell

genom Linderås skolas föräldraförening och arbetsgrupp

Linderås skolas föräldraförening    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Linderås skolas föräldraförening överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.