Bevara Kulturhuset, Polketten och dansbanan i Halmstad

Detta är en namninsamlings lista för alla som vill ha kvar POLKETTEN, GALEJAN & KULTURHUSET för att inte låta en 150 – årig mötesplats gå i graven, i Halmstad!

Vi vill ha en levande park med mycket liv och folk i rörelse istället för en massa höghus och en massa betong. Vi vill kunna spela boule, grilla med barnen vid lekplatsen, kunna göra en picknick i det gröna gräset, ta en danskurs i ex bugg / tango eller titta på en teateruppsättning samt kunna dansa en vanlig kväll/helg till en bra orkester utan att behöva åka flera mil till en dansbana.

Ska Halmstad även kunna kalla sig kulturstad, som vissa politiker vill, kan man inte bara låta Kulturhuset rivas! Kulturhuset är en mycket viktig mötesplats för folket, där många olika arrangemang finns under samma tak. Här finns konstnärer, teatergrupper, musiker, dansskola m.m. Var ska alla dessa människor ta vägen när deras lokaler försvinner??

Bygger man om Galejan till en ev. Hotell/konferensanläggning skulle man kunna få till en bowlinghall i samma hus., så slipper elitspelarna och vi andra, som gillar bowling, köra flera mil för att träna eller spela.

Vi har skapat en Vänförening, som vi kallar Folkparkens vänner i Halmstad som vill arbeta för att behålla folkparken som FOLKETS park och den gröna oas, som snart är den enda oas vi har, i Halmstad. Besök gärna vår FB sida "Folkparkens vänner i Halmstad".
Vill Du stödja oss så skriv gärna under på denna sida! Tack för din medverkan!