Behåll skoltaxi till Ekhagen

Skriv under för att låta barnen i Ekhagen få behålla sin skoltaxi till och från vårt lokala fritidshem på Åminnevägen!

Ekhagenbarnen är uppdelade på olika skolor men vi har ett gemensamt fritids som är fantastiskt. Tack vare skoltaxi till skolan och tillbaka till fritids kan barnen leka med sina kompisar på hemmaplan på eftermiddagarna. Men Engelbrekt och Johannesskolan drar in skoltaxi till och från fritids i höst. Det innebär att många barn inte kan gå kvar på Åminne fritidshem utan måste gå på skolornas fritids istället om inte vi hittar en lösning.

Vårt fritidshem i Ekhagen har en viktig social funktion för barnen i Ekhagen då de är uppdelade på olika skolor, här får de träffas och skapa viktiga vänskapsrelationer över årskullarna. Dessutom är Åminne fritidshem en fantastiskt plats med bollplanen, bärbuskar och massa plats jämfört med många fritids i innerstan.

Åminnevägens fritidshem är ett utmärkt fungerande föräldrakooperativ med engagerade pedagoger som vi vill ha kvar.

Skriv under för att visa ditt stöd för att behålla skoltaxin så det kan finnas kvar! Åminne fritids för en dialog med berörda politiker, ditt stöd hjälper.