Behåll skolfotot

Enligt ett beslut som tagits av skolforum tidigare i år och som stöttas av skolledningen så är skolfotot för i år inställt för både Kattegatt och Sannarp. Anledningarna sägs vara att det tar tid från undervisningen samt att man nu lätt kan söka upp personer i skolan på internet och inte behöver en skolkatalog.

Skolfotot är en tradition som följt med oss ända sedan vi började skolan. Det är även något som är roligt att titta tillbaka på när man är äldre och kanske också enda fotot man har kvar av sin klass och detta blir då ett minne av sin tid på gymnasiet. Spexfotot som tas i trean är även ett extra roligt minne att ha kvar.

Självfallet kan det kännas onödigt att dra tid från undervisningen men som förslag kan man schemalägga så att varje klass tar sitt skolfoto antingen på en håla eller under mentorstiden. Sedan så tar ju också skolfotot inte ens speciellt lång tid att ta, utan vi pratar om kanske 30 min, vilket jag absolut tycker det kan vara värt för ett minne för livet.

Så, skriv under för att behålla skolfotot, tell a friend, och förhoppningsvis kan vi samla ihop tillräckligt många underskrifter för att få skolledningen att ändra sig!