Bättre Avtal för Handel med Nordamerikanska Aktier #NAaktieavtal

Hej! Jag heter Stefan Ekström och driver finansbloggen www.ihallandeinvest.se där jag skriver om mina investeringar på olika sätt och inom olika marknader.

Jag vågar tro att du också skulle vilja kunna sköta din handel på egen hand till OK priser utan att behöva sitta i telefonkö. Jag vågar också tro att du likt jag inte vill betala en hög månadsavgift gör att kunna sköta min handel när jag redan betalar courtage.

Sedan ca 8 månader tillbaka så investerar jag mycket i Nordamerika och intresset för handel där har ökat explosivt bland svenska investerare.

Tyvärr så har vi fortfarande dåliga avtal för handel där då vi saknar tillgång till realtidskurser och enkel samt prisvärd tillgång till mindre marknader om vi inte betalar relativt mycket pengar i månaden för att få tillgång till det.

Jag är med i flera stora Facebookgrupper där jag sett efterfrågan på lösningar till det här problemet från flera tusen investerare.

Det är dags att vi sätter ned foten och får till en lösning!Svenska investerare har som sagt länge nog stått ut med att tvingas till att betala för mycket för att få tillgång till bra avtal för handel med Nordamerikanska aktier.

I takt med att intresset ökat explosivt för utländska, framförallt Nordamerikanska marknaderna så bör handelsdepåsen stå upp för sina kunder och investerare.

• Att behöva betala månadsvis för att få tillgång till realtidskurser är inte acceptabelt.
  • Att behöva ringa in en order och betala ett irrationellt högt courtage är inte acceptabelt.

Den handelsdepå som först kan leverera realtidskurser vid handel med Nordamerikanska samt tillgång till marknaderna CSE och OTC så att jag kan handla enkelt och smidigt via nätet utan att behöva ringa in min order samtidigt som jag betalar ett hiskeligt högt courtage, får mig som kund.

Genom att möjliggöra den här handeln för sina kunder så kommer den handelsdepå se ökad handel och minskad belastning på sin personal. Minskad belastning på personalen på den här fronten betyder sparade kronor i form av effektivare arbetstid. Det gör det också lättare för mig som investerare att slippa vänta i telefonkö när jag vill handla.

Det är många investerare som är intresserade av att se det här löst och det skulle betyda en stor tillströmning av nya kunder till den handelsdepå som ordnar det här. Det skulle också betyda oerhört mycket för nuvarande investerare på den handelsdepå som ordnar det.

Jag skriver under den här namninsamlingen för att jag är trött på att känna mig pressad till att betala höga avgifter för att kunna handla som jag vill.

Jag skriver under den här namninsamlingen för att jag överväger starkt att flytta min handel till den handelsdepå som levererar bättre avtal tll sina kunder.

Dela gärna namninsamlingen till så många du kan och tagga med #NAaktieavtal!