Avgå Dan Eliasson. Ge tillbaks vår poliskår!

Nu e det nog!! Den här namninsamlingen startar jag för att få ett slut på demonteringen av vårt rättsväsende. Håller du med så lämna ditt namn så vi kan väcka våra politiker ur sin dvala och få tillbaka vår kära poliskår. Jag tycker att polisinspektören Lisa Reventberg har skrivit det bäst:

"Våra politiker borde kamma till sig rejält. Avsätt rikspolischef Dan Eliasson och tillsätt en riktig polis som tar befälet, skriver polisen Lisa Reventberg.

Aldrig förr har så många slutat inom svensk polis. Lämnat in brickan för betydligt högre löner och bättre arbetsmiljö någon annanstans. Det pågår en massflykt av poliser, allt annat som sägs är en lögn.
Och nu sitter jag här igen, och skriver det självklara. Skriver det "alla" har fattat, i alla fall Sveriges poliskår och svenska folket.
Men du, rikspolischef Dan Eliasson, har inte fattat. Inte heller ni, våra förtroendevalda politiker har fattat. Ni som har som uppdrag att jobba FÖR svenska folket och inte MOT som ni så konsekvent och flitigt gör i dag.
Under Almedalsveckan i Visby blev Eliasson uppmärksammad för sina uttalanden om Sverigedemokraterna.
Det är fel att han ägnar sin tid åt att värdera politiska partier och dess åsikter i stället för att hålla sig politisk neutral och lägga tid och kraft att bemöta sin egen personal i stället.

Bland de allra flesta inom polisen råder det ett extremt missnöje över rikspolischefens insatser
Men Dan Eliasson får inte bara sitta kvar på sin post, i veckan blev han även internationellt prisad för sina "enastående ledaregenskaper inom polisen".
Det hela luktar riktigt illa men denna stank verkar bara vara kännbara hos oss vanliga dödliga.
Dan Eliasson har inget polishjärta och kan då lätt stycka sönder och skära ner på en väl fungerande polisorganisation, en av världens bästa poliskårer.
Visst finns det saker att arbeta med inom poliskåren, men ett vinnande koncept vore att förändra det som är mindre bra och behålla väl fungerande delar.
Med Eliasson vid rodret har man lagt ner alla kompetenta brottsförebyggande grupper som jobbade med bland annat ungdomar, narkotika och trafik. Som dagligen syntes, gjorde skillnad och jobbade nära våra medborgare.

Man införde även en snedvriden individuell lönesättning. Det skapade a och b-lag och splittrade poliskåren i sin helhet. Det höjde chefernas löner och sänkte fotfolkets.
Det här har lett till ett enormt förakt mot rikspolischefen och våra politiker. Det har även skapat en trött och utmärglad poliskår där majoriteten av poliserna funderar på att göra som hundratals kolleger redan gjort, det vill säga, att sluta jobba som polis.
Hur långt tänker de låta det gå? Hur många poliser skall offras och hur många vanliga människor skall bli lidande?
Rikspolischefen och våra politiker har fortfarande inte fattat vilken ovärderlig kunskap och erfarenhet som alla de poliser som nu slutat har. De har fortfarande inte fattat att det är riktiga människor som fyller ut uniformen.
Jag ska göra samma sak som många av mina kolleger. Det vill säga, ta mig en rejäl funderare om jag tycker det är värt att fortsätta kämpa.
Fortsatta kampen för något som borde vara en självklarhet, det vill säga, en skälig lön, god arbetsmiljö och en lyhörd arbetsgivare.

Jag vill rikta mina sista ord till våra politiker: Ta och kamma till rejält! Avsätt Dan Eliasson och tillsätt en riktig polis som tar befälet. Lyssna på skattebetalare som är värda ett tryggt och rättssäkert Sverige.
Uppgradera svensk polis genom anständiga och värdiga löner som gör att poliser stannar inom yrket och att folk väljer att utbilda sig till poliser.
I dag pratar man om att sänka kraven på polishögskolan för att kunna fylla de tomma utbildningsplatserna. Det är ett förödande tänk som uppenbarligen görs i ren desperation. Uppgradera i stället svensk polis genom anständiga och värdiga löner som gör att poliser stannar inom yrket och att folk väljer att utbilda sig till poliser.
Idag tävlar ni politiker om att vinna snabba poäng genom tomma löften och ord. Sluta spotta på polisen för spottloskan slår tillbaka, var så säker! Det ni har lyckats göra med svensk poliskår kommer att ha förödande konsekvenser under lång tid framöver och inte ens NI kommer att vara immuna mot dessa.
Nu jävlar räcker det!"

Lisa Reventberg,
polisinspektör Stockholm

Finns det invändningar mot att använda texten tas allt genast bort. Pga copyright och liknande.

Mvh Daniel.