Vi vill ha kvar Östra Strandens Gokartbana och vädjar till Halmstad kommun om att hitta en ny plats

Kontakta namninsamlingens skapare

Dialog med kommunen, framtid mm

2021-09-02 06:47:18

Hej igen,

I samband med att vi skulle lämna in alla underskrifterna medverkade vi i TV, radio och Hallandsposten. Intresset har varit stort för oss och hur vår framtid ser ut. Vi har också märkt en förändring i både attityd och dialog från Halmstad kommuns sida vilket är väldigt positivt.

Det finns inga löften eller skrivna kontrakt men Halmstad kommun säger att de jobbar för att vi ska vara en viktig del av det nya tilltänkta verksamhetsområdet Villmanstrand i framtiden. Området ska ut på samråd under hösten och vi vet mer hur utfallet av detta blir under första kvartalet 2022.

Vi vill tacka alla som har engagerat sig i oss och vår gokartbana. Ni betyder väldigt mycket för oss. Vi hoppas att vi återuppstår på Villmanstrand i en inte alltför avlägsen framtid. Då är ni hjärtligt välkomna till oss för nya roliga race. All info om vår framtid kommer att meddelas på vår FB-sida och webbsida i fortsättningen.

Hälsningar

Östra Strandens Gokartbana

Mikael Malm, Peter Emmot Halmstad Hyrkarting AB

Inlämning av underskrifter

2021-08-24 17:52:20

Hej,

Imorgon onsdag kommer vi att lämna in underskrifterna till Jonas Bergman i Rådhuset i Halmstad. I skrivande stund har vi fått ihop 1790 underskrifter vilket är fantastiskt bra på endast 3 veckor.

Vi har fått så många trevliga, uppmuntrande och positiva kommentarer från er. Det känns verkligen bra med ert stöd.

Senaste veckorna har vi haft en aktiv dialog med personer i Halmstad kommun som har gett oss visst hopp inför framtiden. Nu återstår att se om Halmstad kommun inser att vi är en viktig del av besöksnäringen i en sommarstad som Halmstad.

Tack för ert stöd

Mikael Malm, Peter Emmot Halmstad Hyrkarting AB

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.