Stoppa EU:s coronaåterhämtningspaket i Sveriges riksdag

Kontakta namninsamlingens skapare

Tack till alla som skrivit under

2021-03-23 21:24:45

Imorgon, den 24 mars 2021, går Sveriges riksdag till beslut i fråga om EU-budgeten samt "coronaåterhämtningspaketet" som - om det går igenom - skuldsätter kommande generationer samt riskerar att öppna för beskattningsrätt för EU.

Klockan 22 idag den 23 mars skrevs alla underskrifter ut och kommer nu att skickas till riksdagen/riksdagsledamöterna inför omröstningen i kammaren.

Just nu finns det fortfarande möjlighet att skriva på namninsamlingen, men namn som kommer in efter klockan 22:00 den 23 mars kommer inte att vara med i den lista som lämnas över. Däremot diskuteras nu om namninsamlingen skall ligga kvar över tid, för att även dem som ändrar sig skall kunna uttrycka det inför framtiden.

Håll utkik här för vidare utveckling!

Åter igen: Ett stort tack till var och en som engagerat sig genom att skriva på namninsamlingen.

Ludwig von Mises-Institutet

Uppdatering

2021-03-21 18:46:20

Hej! Tack för att du engagerar dig för Sverige genom att skriva under "Stoppa EU:s coronaåterhämtningspaket i Sveriges riksdag". Det är ju nu på onsdag den 24 mars denna historiska omröstning skall hållas. Och "historisk" är kanske en underdrift med tanke på vilka konsekvenser som kommer att kunna komma ur beslutet.

Du har ju tagit en personlig ställning i denna fråga. Många har också skrivit hjärtligt och målande vad man anser. Du har dessutom kanske redan givit samma möjlighet till människor i din närhet; samma möjlighet att säga sin mening. Om inte har du fortfarande någon dag att dela detta till dina vänner.

Tänk också på att även om beslutet i Sveriges riksdag blir att godkänna paketet så har du och vi alla sagt vår mening. Vi har visat våra folkvalda att vi inte sluter upp bakom detta förslag. För det är inte det bästa för Sverige.

Ludwig von Mises-Institutet

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.